lørdag 23. januar 2010

Nordskog får orden på Squeezebox-problemet!!!!

I forrige innlegg klaget jeg på at min nye flotte Squeezebox ikke fungerte som den skulle. Den klarte ikke å finne alle musikkfilene mine og dette irriterte meg grenseløst mye, særlig fordi hele ideen med spilleren er mer eller mindre genial.

Vel, nå kom løsningen og som nesten alltid kom den fordi man fortsetter å slå hodet i veggen! Her er oppskriften: last alle musikkfiler inn i et tagge-program som feks mp3tag og lag så EN playlist av alle filene! Deretter lar man serverprogrammet til Squeezeboxen oppdatere seg, den leser spillelisten og vips: alle filene er plutselig oppdaget og plutselig hadde jeg 13 681 spor! Dette utgjør 1376 timers spilletid kunne serverprogrammet opplyse meg om, så da så...

Alt funker, ikke noe hakking og albumcoverne vises på skjermen. (Se eksempel nedenfor.) Hurra!

Som Mel Gibson sa:"Blir det for mye østrogen på tv og radio, så spill litt Frank..."

Ingen kommentarer: